معرفی مرکز روانشناسی تهران

کلینیک درمانی و مشاوره رویا:

مرکز روانشناسی رویا

خدمات قابل ارائه :

  • امکان روان درمانی فردی و گروهی در غرب تهران ,
  • برخورداری از روانشناسان در حوزه های مختلف تخصصی
  • راه های ارتباط مشخص و بسیار ساده
  • درمان های مختلف با کادر مجرب
  • مکانی حرفه ای برای بازی درمانی کودکتان

مرکز روانشناسی رویا با کادری مجرب “ با توجه بر همدلی و اصل رازداری” آماده خدمت رسانی به مراجعین محترم در زمینه های مختلف روانشناختی و روانشناسی (کودک، نوجوان و بزرگسال) میباشد.

کلینیک درمانی و مشاوره ذهن آرا:

مرکز روانشناسی ذهن آرا

نقاط قوت کلینیک ذهن آرا :

  • امکان گرفتن آزمون های هوش
  • برخورداری از تجربه ی کاری برای تست های شخصیت و ازدواج
  • روش های بهینه درمانی با متخصصین متفاوت در این مجموعه
  • ارائه درمان در سطح شهر برای راحتی در دسترسی
  • امکان مشاوره آنلاین

مرکز روانشناسی ذهن آرا تخصصی ترین و بزرگترین گروه روانشناسی در تهران، جلفا و سیدخندان و همچنین قیطریه می باشد که خدمات ارزیابی روانشناختی، مشاوره و روانشناسی کودک، تست های روانشناسی، روانسنجی، مرکز استعدادیابی کودکان و نوجوانان، رواندرمانی اختلالات بالینی و روانکاوی، مشاوره ازدواج، مشاوره خانواده، مشاوره تحصیلی و شغلی را زیر نظر بهترین دکتر روانشناس و روانشناس خوب

کلینیک درمانی و روانشناسی رهنمود:

مرکز روانشناسی رهنمود

چرا مرکز روانشناسی رهنمود :

  • پایگاه تخصصی انتخاب رشته
  • مشاوره طلاق و ازدواج
  • کادر درمان با تخصص های متفاوت 
  • درمان کودکان در محیطی تخصصی
  • ارائه خدمات درمانی با بهترین روانکاوان

شعار این مرکز: تغییر و تحول پایه زندگی است با گرفتن مشاوره و روانشناسی به تغییران لازم میرسد.
کلینیک روان درمانی رهنمود میتواند در کارگاه های آموزشی باعث ارتقا مهارت های زندگی شود.

 

کلینیک درمانی و مشاوره آرکا روان:

مرکز روانشناسی آرکا روان

نقاط قوت کلینیک آرکا روان :

  • امکان روان درمانی در شمال تهران، منطقه ی گاندی
  • برخورداری از روانشناسان مطرح
  • روش درمانی مبتنی بر جدیدترین درمان ها
  • ارائه راهکار‌های بدون دارو
  • مشاوره های گروهی

مرکز روانشناسی آرکا روان با تمرکز بر روند بهبودی، به شما کمک میکنند بهترین نسخته از خود باشید. تیم آنها خدمات را به گونه ای ارائه می نماید تا اطمینان حاصل شود که شما احساس قدرت و حمایت خواهید کرد. تیم آرکا روان معتقدند که هر رابطه خوب مبتنی بر اعتماد است. به همین دلیل است که در تلاش هستند تا فضای امنی را برای شما فراهم کنند تا با فراغ بال خود را رها کنید.

کلینیک درمانی و روانشناسی بهار نو:

مرکز روانشناسی بهارنو

ویژگی های منحصر  بهار نو :

  • دپارتمان آموزشی
  • مشاوره و پلن درمانی در غرب تهران
  • باشگاه مغز کودک
  • مشاوره آنلاین و تلفنی
  • بخش مجرب روانکاوی

مرکز روانشناسی و درمان بهارنو، به دپارتمان تخصصی صنعتی سازمانی مجهز است همین طور مجوز رسمی از سازمان بهزیستی دارد و در کل با کادر ارزنده و با تجربه ی خود در صدد کمک رسانی به انواع جامعه ی درمانجویان بهداشت روانی هستند.

برای معرفی بیست مرکز روانشناسی تهران در این مقاله نه تنها از منابع ایرانی بلکه خارجی کمک گرفته شده تا هرچه بهتر و جامع تر به افراد آگاهی داده شود واقعا در یک جلسه ی درمانی چه اتفاقی می افتاد و درمانگر و درمانجو چه طور میتوانند باشند تا درمان موثر واقع شود؟؟؟

در مرکز روانشناسی چه اتفاقی می افتاد؟

بسیاری از افرادی که تا کنون به مرکز روانشناسی مراجعه نکرده اند نمیدانند واقعا قرار است یک جلسه در مرکز مشاوره چه طور پیش برود.

آیا قرار است مثل یک بیماری سرماخوردگی یا شکستگی و میگرن با ما رفتار شود؟ آیا باید تمام رازهای خود را در جلسه اول به اشتراک بگذاریم؟ اصلا مگر میشود به آدمی که نمی شناسیم همه ی نقاط ضعفمان را بگوییم و شخصی از بیرون به ما کمک کند؟

برای پاسخ به این سوالات ما این مقاله مرکز روانشناسی تهران را ویراست کردیم!

1.انتظار

هنگامی که وارد مرکز روانشناسی در هر جایی میشوید مثل هر قرار ملاقاتی باید منتظر بمانید. معمولا به شما یک برگه حاوی اطلاعاتی از جمله:
اسم و فامیل، سن، مراجعه قبلی به این مرکز روانشناسی یا مراکز دیگر، مصرف هرگونه دارو و حتی نوع مسئله ای که با آن مواجه هستید را شامل میشود.

2.پرسش و پاسخ ها اولیه پس از ورود به اتاق

بعد از رسیدن نوبتِ شما و وارد شدن به اتاق روانشناس، مهم ترین بخشی که در طول یک جلسه روان درمانی یا سالها رفتن پیش یک روانشناس بستگی به آن دارد شروع میشود: اتحاد درمانی.

اتحاد درمانی به معنای برقراری یک رابطه ی درست، واضح، به دور از خجالت و قضاوت، حس امنیت و اطمینان و تمایل به ادامه ی درمان است؛ که باید هم از سمت درمانگر و هم درمانجو احساس شود.

مرکز روانشناسی تهران باید این ویژگی را داشته باشد تا بتوان احساس کرد میتوان احساسات خود را به طور علنی بیان کرد.

آیا روانشناس سرد است؟
آیا این جلسه ی درمانی کسل کننده بود؟
آیا زیادی چالش برانگیز بود؟
به درمانگر حس وابستگی میکنید؟
روش درمانی او برای شما موثر نیست؟
متوجه منظور حرف هایش نمیشوید؟
نمیتوانید با او همکاری و احساس امنیت کنید؟

وقتی همه ی احساسات شما گفته شود آن وقت است که درمانگر میتواند برای منحصرا شما یک جلسه ی درمانی تعبیه کند.

همچنین در جلسه ی اول درمانگر از شما سوالاتی با توجه به مشکلی که در برگه ی ورود به مرکز درمانی نوشته اید یا به سوال درمانگر جواب داده اید پرسیده میشود:

آیا در گذشته در درمان شرکت کرده اید؟
علائم شما چیست؟
آیا در سابقه خانوادگی خود مشکلی برای سلامت روان دارید؟
زندگی خانوادگی شما چگونه است؟
آیا سابقه افکار خودکشی دارید؟
امیدوارید از درمان چه چیزی به دست آورید؟
چه چیزی را می خواهید در جلسات انجام دهید؟ و سوالاتی از این قبیل.

3. جلسات روان درمانی چه قدر طول میکشد؟

بعد از اولین جلسه پرسشی که برای بسیاری از افراد پیش می آید این است که باید به جلسات ادامه بدم؟

جواب این سوال برای هر یک از ما متفاوت است. در مرکز روانشناسی تهران معمولا شما را مجبور نمیکنند که از منشی وقت بگیرید یا نگیرید اما پایان جلسه بسته به احساسی که شما از قبل داشته اید مشخص میکند که لازم است از منشی وقتی برای هفته آینده یا چند روز دیگر بگیرید یا خیر!

روانشناسان میگویند برخی از مراجع ها با یک بار آمدن در جلسه ی درمانی مشکلشان حل میشود. آنها نیاز به یک گفت و گوی شجاعانه دارند!

برخی دیگر اما با چندین چالش به روانشناس مراجعه میکنند که یا بسیار طولانی در آنها ریشه دوانده و یا دوره ی درمانش طولانی تر است.

مثلا شخصی که آنورکسیا دارد و از بادی ایمیج خود ناراضی است درمان او شامل دارو درمانی، گروه درمانی، خانواده درمانی و درمان خودش میشود که طولانی و چندین بخش است.

بیاید برای فهمیدن درستی این سخنان به چند روانشناس برتر جهان و نظرشان راجع به جلسات درمانی در مرکز روانشناسی نگاهی بیندازیم. (برای خواندن بیشتر کلیک کنید)

دیمون کنستانتینیدس (دکترا روانشناسی): به سه بار اولی که با کسی ملاقات می کنم به عنوان یک دوره آزمایشی فکر می کنم. من افرادی را که به من مراجعه می‌کنند تشویق می‌کنم که به احساسشان در حین ملاقات و بعد از آن توجه کنند.
قرار نیست استایل (روش درمانی مد نظر که در آن تبحر دارد و از آن استفاده میکنند. برای خواندن مقاله ای در این رابطه کلیک کنید) من برای همه کارساز باشد، و آنچه برای من مهم است این است که کسی را پیدا کنید که صحبت و درمان با او احساس خوبی داشته باشد.

لین سامرستاین (دکترا روانشناسی): معمولاً در اولین جلسه از شما دعوت می‌شود که راحت بنشینید. درمانگر معمولاً با صحبت های اولیه شروع می کند تا به شما کمک کند احساس راحتی کنید. من معمولاً به ترس شروع درمان اشاره می کنم، زیرا دوست دارم به احساسات موجود احترام بگذارم. این یکی از ویژگی های درمان است: پیدا کنید فرد کجاست و از آنجا شروع کنید.

آیا روش درمانی برای من موثر است؟

ممکن است گاهی از دوستان و فامیل بشنویم که: من چند ماهی پیش یک مشاور / روانشناس/ روانپزشک میرفتم ولی تاثیری نگرفتم و بیخیال شدم.

این در بدترین حالت ممکن است باعث دلسردی شما به مرکز روانشناسی شود اما با فهمیدن دلایل آنها از کسانی که این رشته را خوانده اند و تمامی جوانب آن را میدانند میتواند این فکر را تغییر دهد.

همان طور که قبلا هم اشاره شد مرکز روانشناسی تهران باید ویژگی این را داشته باشد تا شما خود را صادقانه ابراز کنید و پاسخ مناسب را نیز دریافت نمایید.

1. روانشناسانی که به طور کامل فرایند روش درمانی خود را توضیح نمیدهند.

در این مورد از جلسات درمانی نه تنها درمانگر زمانی برای توضیح درست راه حل خود نمیدهد بلکه به احتمال زیاد مراجع نیز از او سوال نمیپرسد!!

یکی از استادان روانشناس من میگفت: مراجعی با حالتی عصبانی و دلخور برای اولین بار وارد جلسه ی درمانی با من شد.
وقتی دلیل حالش را از او پرسیدم گفت: “تا هفته ی قبل چندین بار پیش مشاوری رفته بود که در نهایت راجع به سنگ قبرش از او سوال پرسیده!
انگار میخواست من را در گور بزارید. من اصلا درک نمیکنم این چه ربطی به درمان اختلال خواب من داشت که چه طور میخواهم بمیرم!”

در واقع این روش درمانیِ سنگ قبر، مشترکا در cbt ،act  و طرحواره درمانی استفاده میشود.

دلیل آن نیز این است که به شما کمک میکند ارزش های زندگی تان را عمیقا، منحصرا، کاملا صادقانه، همه جانبه و در یک کلام بیان کنید.

اما به علت ندانستن ساختار درمان، مراجع نتوانسته آن را به درستی درک کند.

2. احساسات خود را از جلسات قبلی و یا انتظارات خود از درمانگر را نمیگویید.

حواسمان باشد روانشناس، جادوگر یا ذهن خوان نیست و شما نیز نباید سعی کنید در رفتار جرئی تان توقع فهمیدن از طرف مقابل را داشته باشید.

اگر به خاطر رفتاری مثلا استفاده از کلمات، پرسش ها یا حتی روش درمانی احساس راحتی نمیکنید این را مستقیما عنوان کنید.

3.تفاوت درمانجو در نظر گرفته شود.

به نظر بنده اکثر روان درمانگر ها که قطعا در لیستِ بهترین مراکز روانشناسی تهران باید این ویژگی را داشته باشند این است که بدانند که هر مراجع نسبت به دیگری تفاوت هایی دارد و برای درمان باید دقیقا همین تفاوت ها لحاظ شود.

مثلا برخی از افراد صبور اند همین طور چالشی که با آن دست و پنجه نرم میکنند آنقدر حاد نیست یا اگر هست فرد دارای بینش بلند و توانایی مدیریت درمان طولانی را دارد.
در این افراد میتوان حتی سالها روان درمانی ادامه داشته باشد.

مثلا زنی که به خاطر رفتار به شدت محدود شده در خانواده ی اولیه ش حالا که ازدواج کرده سعی در تحکیم و ابراز همان محدودیت ها برای همسر و فرزندانش دارد.
احساس امنیت با این کارها سالها در هویت فرد عجین شده و با سه چهار جلسه صحبت و به چالش کشیده شدن حل نخواهد شد.

از طرفی برخی افراد عجول و یا مشکل آنها نیاز به حل سریع دارد. مثل کسی که وسواس دارد و آنقدر دستش را میشوید که پوستش کنده شده باید در درمان، سریع تر رفتار تحت پوشش قرار گیرد.

 

7 راه برای موثر تر بودن جلسات روان درمانی

در مقاله ی معرفی مرکز روانشناسی تهران، سوای اینکه درمانگر از چه روشی استفاده میکند، خود درمانجو نیز باید راهکارهایی را پیش بگیرد تا هرچه بهتر و موثر تر از زمان و وقت و پول خود استفاده کرده باشد.

  1. تمام شخصیت های خود را به جلسه ی درمانی بیاورید.
    همه ی ما روحیات متفاوتی داریم، از یک زن حسود تا یک همسر فداکار؛ یک مرد سختکوش در کار حرفه ای و انسانی آسان گیر در تمیزی خانه و..

برای اینکه جلسه ی درمانی واقعی باید شما نیز باید واقعی باشید و تمام این جنبه ها را به درمانگر خود نشان دهید، قضاوت نکنید و صادق باشید.

  1. تمام احساسات خود را در جلسه ی درمانی بیاورید.
    به جز ابعاد شخصیتی که دارید باید احساساتی که با آنها دست و پنجه نرم میکنید و گاهی آنها شما را شکست میدهند و برعکس را عنوان کنید.

اگر ناراحت هستید گریه کنید. اگر میترسید دلیل آن را شفاف عنوان کنید و نیاز خود را بگویید. اگر خوشحالید، احساس افسردگی میکنید، برای هر مسئله ای اضطراب میگیرید و .. آن را بگویید.

  1. در جلسه ی درمانی روی خودتان تمرکز کنید.

قطعا اینکه ساعاتی تنها راجع به خود فکر کنید و صحبت کنید شما را آگاه تر میکند. اینکه از فلانی غیبت کنید و به خاطر رفتار فلان کس حرص بخورید قرار نیست جلسه ی درمانی را موثر کند و تا حدی آن را راکد خواهد کرد. افرادی که توانایی انجام این کار برایشان سخت است طبق نظر روانشناسان جهان احتمال داشتن اضطراب یا افسردگی را دارند. (کلیک کنید)

  1. بسیار راجع به جوری که “هستید” کنجکاو باشید اما خود را قضاوت نکنید.
  2. نسبت به رفتار خود مسئویت پذیر باشید.
  3. به دنبال درک عمیق تری از نحوه عملکرد خود در شرایط مختلف باشید.

نیازی نیست منتظر انجام این کار توسط درمانگر خود باشید. کار خود را خارج از جلسه ادامه دهید. هنگامی که در برخی از زمینه ها پیشرفت کردید، زمان آن رسیده است آنچه را که در درمان آموخته اید در دنیای خود اعمال کنید.

  1. چالش ها را موقعیت هایی برای پیشرفت در نظر بگیرید.

باید یادمان باشد در اتاق درمان تنها زیربنای حل تعارض ها و چالش ها و در بهترین حالت شما میتوانید بفهمید چه کار باید بکنید.

برای اینکه واقعا آن جلسات مفید و موثر واقع شوند شما باید از هر چالش به عنوان موقعیتی برای آزمودن خود استفاده کنید.

میتوانید مثال واضح و جالب آن را در  فیلم هایی مثل ماتریکس و همه چی همه جا به یکباره  ببینید.

خلاصه: دلایل هر فرد برای رفتن نزد روانشناس با دیگری متفاوت است. همانطور که افرادی به خاطر انفولانزای ساده و یا بیماری های قلبی جدی پیش پزشکان میروند، طیف مشکلات و چالش های آدمهایی که نزد روانشناس میروند نیز فرق میکند.

در مقاله ی مرکز روانشناسی تهران سعی شده از منابع معتبر استفاده شود تا شما دوستان بدانید چه اتفاقی در یک جلسه ی روان درمانی اتفاق می افتد، چه طور اتحاد درمانی با درمانگر برقرار کنید و چگونه جلسات درمانی موثری داشته باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *