تعریف شخصیت شناسی و تیپ شخصیت ذهنی


امروز اینجا هستیم تا درمورد شخصیت شناسی و انواع آن با هم حرف بزنیم……

تعریف شخصیت شناسی

شخصیت شناسی یکی از مهمترین روش ها برای رسیدن به خودآگاهی هست و در نتیجه ی خودآگاهی ، عزت نفس هم بیشتر میشود.

 

سه نوع تیپ شخصیتی داریم: ذهنی ، حرکتی ، احساسی

که این تیپ ها هر کدوم به سه بخش تقسیم میشوند.

 

” همه چیز درباره ی شخصیت ذهنی”

تیپ شخصیتی ذهنی: این افراد به طور کلی نیاز اولیشون امنیت هست، یعنی اگر امنیت نداشته باشند زندگی براشون خیلی سخت و وحشتناک میشود، اینگونه افراد در کلماتشون از”بستگی دارد” و ” چطور مگه” خیلی استفاده میکنند.

 

افراد با تیپ ذهنی بیشتر دنبال منطق هستند و به احساسات کمتر بها میدهند.

 

آن ها، انسان های مسئولیت پذیر و با وجدانی هستند و همین طور درصد وفاداریشون زیاد است، به طوریکه بیشتر دوستی هایی که ماندگارن، یکی از افراد به احتمال زیاد ذهنی است.

 

افراد ذهنی دنبال ظواهر نیستند و براشون مهم نیست که یک لباس رو چندین بار بپوشند. و همچنین با تاخیر جواب میدهند و محتاط هستند. و خیلی دیر به آدمها اعتماد میکنند. افراد ذهنی خروجی کار براشون مهم است.

 

افراد ذهنی تماس بدنی را دوست ندارند، حتی خیلی وقت ها پیش میاد که زنانی که ذهنی هستند افسردگی پس از زایمان میگیرند، چون بعد از زایمان همیشه یک نفر هست که باید باهاش تماس بدنی برقرار کند.

 

بچه هایی که شخصیت ذهنی دارند، بیشتر دوست دارند بشینند و تماشا کنند تا اینکه برن مثلا سرسره سواری کنند، پس بهتره که بچه ها را اجبار به بازی با هم سن و سالانش نکنیم وقتی که میبینیم علاقه ای به این کار ندارد چون بهشون ضربه ی روحی وارد میکنیم و باعث میشه دچار اختلال در شخصیتشون بشود.

 

بهتره وقتی میخوایم با یک فرد ذهنی جایی بریم، بهش از یک هفته قبل بگیم تا بتونه خودشو آماده کند، در غیر این صورت به احتمال زیاد قبول نمیکنه که باهاتون بیاد.

 

این افراد خیلی کم دست به خودکشی می زنند، چون اصلا با احساسات جلو نمیرن و دنبال منطق هستند. و همچنین آن ها استرس زیادی را تحمل میکنند، چون عقل زیادی دارند.

 

افراد ذهنی آرامش براشون خیلی مهم هست و بنابراین براشون مهم نیست که در دعوا کی مقصر اصلی باشد و فقط میخوان فضا را آروم کنند.

 

” مرکز اصلی چیست؟ “

هر تیپ شخصیتی یک مرکز اصلی دارد (برای پیدا کردن مرکز اصلی باید دید که نیازها و اهداف فرد چه چیزی هست). همون طور که گفتم مهمترین مرکز اصلی در افراد ذهنی امنیت هست، اما چیزهای دیگری هم وجود دارد که به آنها هم اهمیت میدهند.

مرکز اصلی ذهنی: مهمترین امنیت هست، تایم براشون مهمه و اینکه هر لحظه باید چیکار کنند (دقیقا مثل ربات)، منطق بالاتراز احساسات، اکثرا شب بیدار میمونن چون خلوت خودشون را دوست دارن، خیلی خوب اسکن میکنن و تحلیل میکنن، هر کاری را که میخوان انجام بدن قبلش خیلی خوب دربارش تحقیق میکنن، نمیشه از روی چهرشون فهمید که در چه حال و هیجانی هستند، پر از سوال هستند…..

 

” انواع تیپ شخصیتی ذهنی”

همون طور که گفتم هر تیپ شخصیتی سه بخش دارد. سه بخش تیپ ذهنی شامل: تیپ5 (مشاهده گر)، تیپ6 (محتاط)، تیپ7 (بانشاط) است.

در پست های بعدی بیشتر درمورد انواع تیپ شخصیت ذهنی صحبت خواهیم کرد…..

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *