ویژگی افراد برونگرا چیست؟

ویژگی افراد برونگرا چیست؟

آیا شما شخصیتی برونگرا دارید یا درونگرا؟ ویژگی افراد برونگرا و درونگرا چیست؟ چه مشاغلی با شخصیت شما متناسب است؟ در این مقاله به تمام این پرسش ها پاسخ خواهیم داد.

برونگرا بودن به چه معناست؟

افراد برونگرا بیشتر به دنیای بیرون علاقه دارند، انرژی می گیرند و به سمت آن گرایش پیدا می کنند.

در دهه 1960، روانشناس کارل یونگ برای اولین بار درونگراها و برونگراها را هنگام بحث در مورد عناصر شخصیت توصیف کرد. او این دو گروه را بر اساس جایی که منبع انرژی خود را پیدا کرده اند طبقه بندی کرد. به طور خلاصه، یونگ استدلال کرد که برونگراها از جمعیت و تعامل با دنیای بیرونی انرژی می گیرند. درونگراها برای شارژ مجدد به زمان تنهایی نیاز دارند و اغلب در رفتار و تعامل با دیگران محتاط ترند.

همانطور که یونگ کشف کرد، برونگرا بودن گزینه همه یا هیچ نیست. در عوض، اکثر مردم در جایی در طیفی بین دو انتهای قطبی قرار می گیرند. در سال‌هایی که نظریه‌های یونگ برای اولین بار محبوب شدند، تحقیقات نشان داده است که دلایل ژنتیکی و هورمونی وجود دارد که برخی افراد ویژگی‌های برون‌گراتری نسبت به دیگران نشان می‌دهند.

برونگرایی در مقابل درونگرایی

برونگرایی در مقابل درونگرایی

درون‌گرایی و برون‌گرایی ویژگی‌های شخصیتی هستند که توصیف می‌کنند افراد چگونه خود را «جهت‌یابی» می‌کنند. یعنی انرژی خود را به کجا هدایت می‌کنند، به چه چیزی بیشتر علاقه‌مند هستند و چه چیزی به شکوفایی آنها کمک می‌کند. درنتیجه این ویژگی های شخصیتی، تست های شخصیتی زیادی تولید شده است تا افراد بهتر شخصیت خود را بشناسند.

برون گراها بیشتر درگیر دنیای بیرون از جمله فعالیت ها، اشیا و افراد دیگر هستند. آنها از تعاملات خود با دیگران الهام می گیرند و تمایل دارند احساسات و افکار خود را به راحتی بیان کنند. افراد برون گرا اغلب دارای طیف گسترده ای از تماس های اجتماعی هستند، از آشنایان دوستانه و معمولی گرفته تا دوستان و همکاران قدیمی. آنها همچنین با آمادگی بیشتری به پاداش‌های خارجی پاسخ می‌دهند و انگیزه بیشتری از آنها دریافت می‌کنند.

در همین حال، درونگراها تمایل بیشتری به خود انعکاسی دارند و بر تجربیات درونی خود مانند افکار، احساسات، باورها و عقاید متمرکز هستند. درونگراها اغلب متفکرانی عمیق و درون نگر هستند که ترجیح می دهند قبل از عمل یا صحبت منتظر بمانند. آن‌ها معمولاً محتاط‌تر به نظر می‌رسند و معمولاً تنهایی یا روابط نزدیک و صمیمی را با چند نفر ترجیح می‌دهند.

ویژگی افراد برونگرا چیست؟

ویژگی افراد برونگرا چیست؟

برونگراها اغلب به عنوان زندگی مهمانی توصیف می شوند. طبیعت بیرونی آنها مردم را به سمت خود می کشاند و آنها به سختی توجه را از خود دور می کنند که این یکی از ویژگی های اصلی افراد برونگرا است. آنها به زمان تنهایی نیاز ندارند و از تعامل پیشرفت می کنند.

در طرف مقابل افراد درونگرا قرار دارند. این افراد معمولاً محتاط تر توصیف می شوند. آنها ممکن است در بسیاری از فعالیت های اجتماعی شرکت کنند، اما برای شارژ مجدد انرژی خود به زمانی دور از دیگران نیاز دارند.

در اینجا برخی از ویژگی افراد برونگرا را بررسی میکنیم:

1.اجتماعی بودن: افراد برونگرا معمولاً راحت با غریبه ها گفتگو می کنند و اغلب دایره وسیعی از دوستان دارند. اغلب در خانه در میان جمعیت، از موقعیت های اجتماعی انرژی می گیرند و دوست ندارند تنها باشند.

2.پرحرف: بسیاری از برونگراها بیشتر از افراد درونگرا با افراد بیشتری صحبت می کنند. آنها اغلب آماده اند تا صحبت های کوچکی بکنند و از سرگرم کردن دیگران لذت ببرند.

3.قاطعیت: برونگرایی با اعتماد به نفس، جسارت و گاهی حتی تسلط همراه است. برونگراها کمتر از درونگراها از بیان عقیده خود می ترسند.

4.خودانگیختگی: بسیاری از برونگراها خودجوش هستند و آماده ماجراجویی هستند. آن‌ها همیشه نیازی به برنامه‌ریزی از قبل احساس نمی‌کنند.

5.پرانرژی: برون گرایی با داشتن انرژی زیاد و همچنین رفتار هیجان طلبانه و تازگی طلبی مرتبط است.

 

انواع برونگراها

کارل یونگ روانپزشک سوئیسی چهار نوع برونگرا را شناسایی کرد که عبارتند از:

  • حسگرهای برونگرا: آنها تمایل دارند در لحظه حال زندگی کنند و عمدتاً از طریق حواس پنجگانه خود با جهان ارتباط برقرار می کنند.
  • احساسات برونگرا: آنها بسیار همدل هستند و ارتباط با دیگران را در اولویت قرار می دهند.
  • شهودهای برونگرا: آنها از گفتگوها و بحث های روحی در مورد مفاهیم انتزاعی و یا پیچیده لذت می برند.
  • متفکران برون گرا: آنها تمایل دارند تا جاه طلب، تغییر دهندگان و رهبران بازی با موفقیت بالا باشند.

این تیپ‌ها بعداً به عنوان بخشی از نشانگر نوع مایرز-بریگز (MBTI)، یک پرسشنامه تیپ‌شناسی شخصیت که افراد را به 16 شخصیت مجزا تقسیم می‌کند، اقتباس شدند.

 

شخصیت میانگرا چگونه است؟

اغلب برونگراها و درونگراها به عنوان متضاد قطبی به تصویر کشیده می شوند. با این حال، برون‌گرایی و درون‌گرایی در واقع بر روی یک پیوستار وجود دارند. به این معنی که بسیاری از افراد ویژگی‌های هر دو را دارند و در نهایت جایی در وسط قرار می‌گیرند.

در واقع، بسیاری از مردم میانگرا هستند – که گاهی اوقات «برونگراهای درونگرا» یا «درونگراهای برونگرا» نامیده می شوند، بسته به اینکه فکر می کنید در آن طیف قرار دارید. ویژگی های افرادی که میانگرا هستند عبارتند از:

  • تعادل: افراد میانگرا اغلب از نظر انرژی و بیان احساسی به عنوان افراد متوسط ​​یا متعادل توصیف می شوند. آنها به اندازه برونگراها و یا به اندازه بسیاری از درونگراها محتاط و گوشه گیر نیستند.
  • انعطاف‌پذیری: میانگرا ها می‌توانند با بسیاری از موقعیت‌های اجتماعی مختلف سازگار شوند. به عنوان مثال، آنها ممکن است در یک مهمانی آزاد شوند یا در یک جلسه کاری مهم رهبری را بر عهده بگیرند. در موارد دیگر، آنها ممکن است از تنهایی، مراقبت از خود و تأمل آرام لذت ببرند.
  • ارتباط موثر: افرادی که نه به شدت برونگرا هستند و نه به شدت درونگرا، اغلب این حس قوی را دارند که چه زمانی صحبت کردن بهتر است و چه زمانی بهتر است گوش دهید. آنها معمولاً در ماهیت «پشت و برگشت» یک مکالمه ماهر هستند.

 

فواید و معایب برونگرا بودن چیست؟

برون گرایی نیز مانند درون گرایی دارای فواید و معایب است. تحقیقات نشان می دهد که برون گرایی ممکن است فواید بیشماری داشته باشد که عبارت است از:

  • ارتباط بیشتر با دیگران و کاهش خطر تنهایی
  • تاب آوری بیشتر در مواقع استرس
  • درجه بالاتری از خوش بینی و مثبت اندیشی کلی
  • توانایی قوی تر برای همکاری و کار با هم به عنوان یک تیم
  • توانایی های سخنرانی عمومی
  • عزت نفس بالاتر

در همین حال، در اینجا برخی از معایب احتمالی مرتبط با برونگرا بودن وجود دارد:

  • تمایل به سبقت گرفتن از مکالمات
  • بی توجهی
  • حساسیت بیشتر به کسالت
  • روابط عمیق کمتر
  • مشکل در گذراندن زمان به تنهایی

چگونه برونگراتر باشیم

چگونه برونگراتر باشیم

چه بخواهید حلقه اجتماعی خود را گسترش دهید یا مهارت های شبکه خود را توسعه دهید، دلایل زیادی وجود دارد که ممکن است بخواهید بیشتر برونگرا باشید. در اینجا چند راه وجود دارد که می توانید عضلات برون گرایی خود را تقویت کنید:

  1. اهداف عملی و قابل دستیابی را تعیین کنید: به جای اینکه به طور کلی صرفاً سعی کنید بیشتر برون‌گراتر رفتار کنید، هر هفته زمان خاصی را برای ارتباط با افرادی که به طور اتفاقی ملاقات کرده‌اید و دوست دارید بهتر بشناسید، برنامه‌ریزی کنید. یا اینکه در یک رویداد با دو نفر جدید صحبت کنید. این به شما “بردهای” کوچکی می دهد تا در طول مسیر جشن بگیرید.
  2. با پیوستن به یک فعالیت در منطقه خود از منطقه راحتی خود خارج شوید: انجام یک کار سرگرم کننده با افراد دیگر ممکن است بهانه ای برای شروع گفتگو و پیدا کردن دوستان جدید به شما بدهد.
  3. داوطلب شدن یا پیشنهاد کمک به کسی که نیازمند است: گاهی اوقات سودمندترین ارتباطات از کمک به دیگران ناشی می شود.
  4. در صورت نیاز به دنبال کمک حرفه ای باشید: در حالی که درونگرایی به تنهایی یک عامل منفی نیست، گاهی اوقات با افسردگی یا اضطراب همراه است. برای درمان هر گونه بیماری روانی که ممکن است بر توانایی شما در برقراری ارتباط با دیگران تأثیر بگذارد، با یک روان درمانگر تماس بگیرید.

 

بهترین مشاغل برای افراد برونگرا

اگر فکر می کنید ممکن است واقعاً به یک فرد میانگرا نزدیکتر باشید، سعی کنید هم بهترین مشاغل برای برونگراها و هم بهترین مشاغل برای درونگراها را بررسی کنید. با این حال، با سازگاری اجتماعی خود، ممکن است متوجه شوید که ترجیحات اجتماعی در اولویت های شغلی شما تأثیری ندارد.

اکنون که مبانی برون گرایی و درونگرایی را پوشش دادیم، بالاخره زمان آن فرا رسیده است که برخی از مشاغلی را که برون گراها تمایل به پیشرفت در آن دارند، کشف کنیم.

 

1.خدمه پرواز

برون‌گراها با مهارت‌های قوی در افراد، می‌توانند مهمانداران فوق‌العاده‌ای باشند. این یکی از مشاغل متمرکز بر مردم است، زیرا مهمانداران هواپیما به طور مداوم با چهره‌های جدید تعامل دارند. آنها شور و شوق را به کابین می آورند، با لبخند به پرسش ها رسیدگی می کنند و در طول هر سفر فضایی آرام را حفظ می کنند.

 

2.نماینده فروش

بسیاری از افراد برون گرا در فروش احساس می کنند که در خانه خود هستند، زیرا آنها واقعاً از ارتباط با مردم لذت می برند. کاریزما و استعداد آنها در ایجاد رابطه آنها را در دستیابی به اهداف فروش موثر است. علاوه بر این، آنها می توانند از تعامل با مشتریان بالقوه، نمایش مزایای محصول و بستن قرارداد خود لذت ببرند.

 

3.مشاور املاک

یکی از بهترین مشاغل برای افراد برون گرا، مشاور املاک بودن است که  نیازمند مهارت های اجتماعی و توانایی برقراری ارتباط با مردم است. آنها دارایی ها را با اشتیاق به نمایش می گذارند، و به طرز ماهرانه ای در مورد معاملات مذاکره می کنند. و آنها سخت کار می کنند تا اطمینان حاصل کنند که مشتریانشان تجربه خرید یا فروش آسان و موفقی دارند.

 

4.کاردرمانگر

برونگراها به عنوان کاردرمانگرها می توانند از مهارت های بین فردی خود برای تعامل و ایجاد انگیزه در بیماران استفاده کنند. آن‌ها می‌توانند با ایجاد فعالیت‌های درمانی، ایجاد ارتباط و کمک به افراد در ایجاد مهارت‌هایی که زندگی روزانه‌شان را بهبود می‌بخشد، احساس رضایت کنند.

 

5.مدیر سیستم های کامپیوتری

برونگراها با مهارت های ارتباطی قوی و توانایی ایجاد انگیزه در تیم ها، به عنوان مدیران سیستم های کامپیوتری موفق می شوند. آنها همکاری را تسهیل می کنند، رشد تیم خود را تقویت می کنند.

 

6.راهنمای تور

در اینجا یکی دیگر از بهترین مشاغل برای برونگراها وجود دارد. برونگراها با به اشتراک گذاشتن اشتیاق و دانش خود با بازدیدکنندگان، راهنمایان تور فوق العاده ای می سازند. آنها بینش های جذابی را ارائه می دهند در حالی که هر تور را به یک تجربه هیجان انگیز و تعاملی برای شرکت کنندگان تبدیل می کنند.

 

7.پرستار

برونگراها با طبیعت گرم و همدلانه خود، اغلب برای پرستاری و سایر نقش های مراقبت های بهداشتی بیمار محور مناسب هستند. آنها از ارائه مراقبت دلسوزانه و آسایش به بیماران لذت می برند. و آنها از همکاری با تیم های مراقبت های بهداشتی برای اطمینان از محیطی مثبت و حمایتی برای افراد نیازمند لذت می برند.

 

8.روانشناسان

در حالی که این نقش می تواند از نظر احساسی نیز سخت باشد، اما یکی از بهترین شغل ها برای افراد برون گرا است. درمانگران موثر باید با دیگران ارتباط برقرار کنند و همدلانه گوش دهند. برون‌گراها می‌توانند شکوفا شوند زیرا به افراد کمک می‌کنند تا در چالش‌ها حرکت کنند، حمایت ارائه دهند و روابط درمانی گرم و جذاب را حفظ کنند.

 

9.وکیل

بسته به نوع حقوقی که انجام می دهید، وکیل بودن می تواند شغلی رویایی برای افراد برون گرا باشد. وکلای دادگستری علاوه بر نمایندگی از مشتریان، ارتباطاتی، مدافعان و مذاکره کنندگان خبره ای هستند که در مدت زمان طولانی با منافع متعددی دستکاری می کنند. علاوه بر این، وکلا باید متفکرانی سریع و خلاق باشند، بتوانند افکار خود را با شیوایی بیان کنند و در مقابل گروه های بزرگی از مردم راحت صحبت کنند.

 

کلام آخر

اگر فکر می کنید با تمام ویژگی های برون گرا مطابقت ندارید، تنها نیستید. واقعیت این است که اکثر مردم در وسط قرار می گیرند. تعداد بسیار کمی از افراد صرفاً یک نوع شخصیت دارند.

همچنین، افراد می توانند در طول زندگی شخصیت خود را تغییر دهند. ممکن است در کودکی بیشتر درون گرا باشید، اما در بزرگسالی متوجه می شوید که برون گراتر هستید. نوسانات در طیف شخصیت طبیعی است.

 

منابع

health

healthline

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *