هدف از زندگی انسان چیست؟

هدف از زندگی انسان چیست؟

هدف از زندگی انسان چیست؟


هدف از زندگی انسان چیست؟

بدون شک هیچ پزشکی نمی تواند از نظر کلی به این پرسش پاسخ دهد. زیرا هدف زندگی از فرد به فرد، روز به روز، ساعت به ساعت در تغییر و دگردیسی است.

مهم آن است که معنای زندگی موضوعی عمومی و همیشگی نیست، بلکه هر فرد باید معنا و هدف زندگی خود را در هر لحظه معین و لحظات مختلف دریابد.

هدف از زندگی انسان چیست؟

پرسش این سوال به طور کلی مثل آن است که از قهرمان شطرنج بپرسیم که بهترین حرکت مهره ها در بازی شطرنج کدام است؟

کاملا واضح است که بهترین حرکت در شطرنج وجود ندارد. حرکت خوب مهره ها را در وضعیتی مشخص و با شناختن شخصیت حریف میتوان دریافت.

 

مسئولیت انسان چیست؟

برای وجود بشر نیز چنین است. هر انسانی وظیفه و رسالت خود را دارد که باید انجام دهد و زندگی نیز قابل برگشت نیست. مسئولیت هر فرد، بی نظیر و منحصر به فرد است و فرصت وی هم برای انجام آن کار بی همتاست.

 

 

درنتیجه، هر موقعیت زندگی فرصتی است طلایی که به انسان امکان می دهد تا کاملا از آن بهره برداری کند. در واقع زندگی در هر فرصت گره ای به دست انسان می سپارد که باید آن را گشود.

 

چگونه معنا زندگی را بیابیم؟

پس پرسش درباره ی معنا و هدف زندگی را باید از خود پرسید. یعنی فرد نباید بپرسد که معنای زندگی او چیست؟ بلکه باید بداند که خود وی مورد سوال است.

به سخن دیگر: خود فرد پاسخگوی خویش است و پاسخگوی زندگی خود و تنها اوست و خود او که میتواند به پرسش زندگی و درباره زندگی پاسخ گوید، زندگی ای که او خود وظیفه دار و مسئول آن است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *