انواع تیپ شخصیت حرکتی


“انواع تیپ شخصیت حرکتی”

تیپ های شخصیت حرکتی نیز مانند شخصیت ذهنی علاوه بر ویژگی های کلی شخصیت حرکتی که در پست قبلی درباره اش صحبت کردم، ویژگی های خاصی نیز دارند….

 

تیپ1 (کمال طلب):

افراد تیپ1 همیشه نگاه انتقادی دارند و مانند یک معلم هستند. این افراد  دارای مدیریت زمان و نظم هستند و خیلی آنتایم اند.

 

افراد تیپ 1 آدم ها را به دو دسته با شعور و بیشعور تقسیم میکنند، این افراد به نظرشون به دنیا آمدن تا عدل و تعادل را در دنیا ایجاد کنند، این افراد در قضاوت کردن عالی هستند و اعتماد به نفس بالایی دارند ولی عزت نفسشون پایین است.( کسی که عزت نفس بالایی دارد، انقدر کسی را قضاوت نمیکند. افرادی که زیاد به همه چیز گیر میدن و حالت وسواس گونه دارند عزت نفس پایینی دارند.)

 

افراد تیپ1 دنبال ست بودن لباس هایشان نیستند ولی دنبال اینکه لباس هایشان مرتب باشند، هستند. این افراد بسیار با ادب هستند، و همین تفاوت بین تیپ1 و تیپ8 هست. در واقع تیپ 8 همه ی ویژگی های تیپ1 را دارد به جز باادب بودن….

 

افراد تیپ1 احساس اولیشون خشم است، شعار این افراد این است که “در دنیا باید قوانین را پیدا کنیم و به شکل بی نقص انجامش بدیم”، رسالتشون حمایت از حقوق بشر است.

 

افراد تیپ1 کودکی نکرده اند و همیشه سعی کردند که بی نقص باشند، این افراد خیلی قاطع و رک حرف میزنند.

 

خیلی وقت ها تیپ1 و 6 با هم اشتباه میشوند. ولی با استفاده از فرم نفس کشیدنشون و حالت رفتاریشون میشه تفاوتشان را تشخیص داد. (افراد تیپ1 توانایی این را دارند که دعوا راه بندازند و یا حتی همه را بکشند، ولی اینکار را نمیکنند. ولی افراد تیپ6 به هیچ عنوان توانایی چنین کاری را ندارند.)

 

منطقه ی امن(حال خوب) افراد تیپ1، تیپ7 است. و منطقه ی خطر(حال بد) این افراد، تیپ4 است.

 

تیپ8 (رئیس):

افراد تیپ8 دارای جسته ی بزرگی هستند و صدای بلندی نیز دارند. اکثر این افراد چند همسر دارند و به هیچ عنوان چیزی را مخفی نمی کنند. این افراد خیلی مشغول کار هستند و خیلی هم حامی هستند.

 

افراد تیپ8 پوست کلفت و خشمگین اند، خیلی دنبال زیبایی نیستند ولی مرتب هستند، این افراد حریم حرفی ندارند و بسیار دوست دارند که کنترل گر باشند و همچنین آدم هایی هستند که کار های بزرگ زیادی انجام میدهند.

 

افراد تیپ8 مانند تیپ1 تابع مقررات هستند. این افراد وقتی حالشون خوب باشه مهربان میشوند، افراد تیپ8 به راحتی کسی را قبول نمی کنند و باید فرد خودش را به تیپ8 ثابت کند. این افراد کسی را بدون دعوت نمی پذیرند و نمیگذارند کسی برایشان تصمیم بگیرد. تعهد از نظر این افراد به این معنا است که از کسی که دوسش داری حمایت کنی.

 

افراد تیپ8 حافظه ی خوبی دارند و جسورند و رک و بی پروا حرف میزنند. اختلالی که این افراد می توانند بگیرند، آنتی سوشال است.

 

منطقه ی امن افراد تیپ8، تیپ2 است. و منطقه ی خطر این افراد، تیپ5 است.

 

تیپ9(میانجی):

افراد تیپ9 نخاله های حرکتی ها هستند. این افراد کمک کننده های خیلی خوبی اند و مانند آچار فرانسه می توانند به درد بخورند. این افراد نه گفتن براشون خیلی سخت است، چون براشون مهمه که همه خوشحال باشند و در جمع حضور داشته باشند.

 

افراد تیپ9 از دعوا گریزانند و همیشه دنبال آرامش هستند، در این افراد خیانت خیلی خیلی کم دیده می شود. اگر افراد تیپ9 قدر خودشون را بدانند که چه قدرتی دارند میتوانند خیلی کار های بزرگی انجام دهند، ولی از طرفی آدم های تنبلی هستند. این افراد اگر قدرت خودشان را بفهمند میتوانند کنترل بقیه را در دست بگیرند. همچنین این افراد به جای حرف زدن، حرکت و عمل دارند.

 

افراد تیپ9 در حواس ظاهر و لباس نیستند و دنبال راحتی هستند. این افراد بسیار برای مذاکره خوب هستند و پر انرژی اند و صبور و خوش مشرب اند. افراد تیپ9 میلی به برتری ندارند و شریک خود را بخشی از خودشان میدانند، همچنین از زبان بدن این افراد میشه فهمید که چه احساسی دارد.

 

افراد تیپ9 در کودکی مورد غفلت واقع شده اند و در نتیجه نیاز های خودش را به حساب نیاورده، همچنین در کودکی به این نتیجه رسیده اند که نشان دادن خشم به طور مستقیم کارکردی ندارد.

منطقه ی امن افراد تیپ9، تیپ 3 است و منطقه ی خطر این افراد، تیپ6 است.

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *