درمان افسردگی با کار

درمان افسردگی با کار

تحقیقات نشان میدهد حداقل نیمی از کارکنان مبتلا به افسردگی درمان نمی شوند. با این حال، با درمان و مراقبت مناسب، افسردگی می تواند بهتر شود و قابل کنترل شود.

در این مقاله درباره درمان افسردگی با کار و تاثیرش بر روی کار صحبت خواهیم کرد.

افسردگی چیست؟

افسردگی یک مشکل جدی سلامت روان است. این عارضه می تواند هر کسی را درگیر کند، اما زنان بیشتر از مردان در معرض خطر هستند. علائم و نشانه های افسردگی معمولاً در اواخر نوجوانی یا اوایل دهه بیست ظاهر می شوند. با این حال، مهم است که توجه داشته باشید که افسردگی ممکن است در هر زمانی از زندگی شما رخ دهد.

تشخیص افسردگی در مقایسه با نسل های گذشته در حال افزایش است. افسردگی فقط احساس غم و اندوه برای چند روز نیست. به طور معمول، یک فرد علائم افسردگی را برای دو هفته یا بیشتر نشان می دهد، و این علائم می توانند از نظر شدت متفاوت باشند.

 

 

برخی از علائم و نشانه های  افسردگی که باید به آنها توجه کرد عبارتند از:

  1. بی خوابی یا پرخوابی
  2. تغییر در اشتها، مانند کاهش وزن یا افزایش وزن
  3. احساس دائمی اضطراب، غم و اندوه یا پوچی
  4. خستگی یا سطوح پایین انرژی
  5. مشکل در به خاطر سپردن چیزها، تمرکز، یا تصمیم گیری
  6. از دست دادن علاقه به فعالیت هایی که معمولاً از آنها لذت می برید
  7. احساس گناه، بی ارزشی یا ناامیدی
  8. تحریک پذیری و بی قراری
  9. علائم فیزیکی که از بین نمی روند، مانند سردرد، مشکلات گوارشی و درد عضلانی
  10. افکار خودزنی یا خودکشی

 

افسردگی روی همه افراد متفاوت است، بنابراین ممکن است ترکیبی از این علائم را به درجات مختلف تجربه کنید.

افسردگی و کار

افسردگی و کار

بدون درمان، افسردگی شما می تواند بر عملکرد کاری شما تأثیر بگذارد. کارمندان مبتلا به افسردگی ممکن است در محل کار حضور داشته باشند اما واقعاً متمرکز یا درگیر نباشند و ممکن است به دلیل علائم افسردگی در محل کار خود چندین روز کار را از دست بدهند.

این مشکل است زیرا اگر افسردگی شما ناشی از کار باشد، ممکن است نیاز به استراحت داشته باشید. با این حال، مطالعات نشان می دهد که صرف زمان زیاد و شکستن ساختار و روال معمول می تواند افسردگی شما را بدتر کند. در هر دو مورد، بهترین راه برای مقابله با افسردگی در حین کار، اجتناب از استرس غیر ضروری است.

 

برای آسان کردن کار با افسردگی، چه کارهایی باید کرد؟

  • اطلاع دادن: برای آسان‌تر کردن کار با افسردگی، باید به کارفرما و همکاران خود اطلاع دهید که در حال گذر از آن هستید. به این ترتیب، آنها می توانند حمایت کنند و با شما همکاری کنند تا بهترین برنامه اقدام را پیدا کنید.
  • زمان بندی و انعطاف پذیری: از کارفرمای خود در مورد ایجاد یک برنامه انعطاف پذیرتر بپرسید. از آنجایی که افسردگی اغلب با خواب تداخل می کند، شاید شروع کمی دیرتر ممکن است به کاهش استرس شما در هنگام کار کمک کند.
  • کارهای بزرگ را از بین ببرید: برای بهبود تمرکز، وظایف خود را به بخش های کوچکتر تقسیم کنید. پس از تکمیل بخشی از یک کار، قبل از پرداختن به مورد بعدی در لیست خود، پنج دقیقه استراحت کنید تا سرحال شوید و استراحت کنید.
  • برقراری ارتباط: بسیاری از کارمندان مبتلا به افسردگی در مورد آنچه بر سرشان می گذرد صحبت نمی کنند. با این حال، این می تواند کمک کند که به همکاران نزدیک و سرپرست خود توضیح دهید که در چه شرایطی هستید.
  • یک فضای کاری راحت ایجاد کنید: منطقه کاری خود را به گونه ای شخصی سازی کنید که حال شما را خوب کند. خلق و خوی شما بر علائم افسردگی شما تأثیر می گذارد، بنابراین محل کار خود را به فضایی راحت و آرام تبدیل کنید.

درمان افسردگی با کار

درمان افسردگی با کار

مطمئنا کار کردن باعث درمان افسردگی نمیشود. به خصوص اگر انعطاف پذیری در کار نباشد و کارمند وقت برای استراحت کردن نداشته باشد. در قسمت پیش درباره کارهایی که یک کارمند باید انجام دهد تا در بر افسردگی اش غلبه کند را بین کردیم، اما مدیران میتوانند کاری کنند تا کارمندان افسرده، درحالی که کار میکنند افسردگیشان را هم درمان کنند.

در اینجا راهنمایی برای مدیران در مورد چگونگی مذاکره در مورد ترتیبات کاری برای افراد مبتلا به افسردگی وجود دارد تا این افراد هم بتوانند زندگی عادی شان را ادامه بدن و هم کارها به درستی به پایان برسند:

 

 

1.درباره اختلال بیاموزید

به راحتی می توان فکر کرد که یک کارمند مبتلا به افسردگی ابتدا با کارکنان منابع انسانی در مورد محل کار صحبت می کند، اما این احتمال وجود دارد که اعضای تیم شما (یا یکی از همکارانش) ابتدا با شما صحبت کنند.

از آنجایی که ممکن است یک کارمند بدون هشدار به شما مراجعه کند، باید از قبل آماده شوید و در مورد افسردگی و علائم آن اطلاعات کسب کنید. اینها شامل از دست دادن علاقه، کاهش انرژی، احساس اعتماد به نفس یا کنترل پایین، خواب آشفته و تمرکز ضعیف است.

اگر علائم افسردگی را درک کنید، می توانید مسائل مربوط به عملکرد کاری و انواع تسهیلاتی که ممکن است یک کارمند درخواست کند را پیش بینی کنید.

 

 

2.یک برنامه زمانبندی انعطاف پذیر را اجازه دهید

برای بسیاری از شرکت ها، یک برنامه کاری عادی به معنای حضور در دفتر از 9 تا 5 است. با این حال، یک کارمند مبتلا به افسردگی ممکن است نزد شما بیاید و از شما بخواهد که بعداً در روز به دفتر بیاید. مشکلات خواب در افسردگی رایج است و می تواند شامل پرخوابی و همچنین مشکلات در به خواب رفتن یا ماندن در خواب باشد. بنابراین کمک به یک کارمند با برنامه کاری مناسب و حمایت کننده است.

محدوده کار را ساده کنید

3.محدوده کار را ساده کنید

کارمندان افسرده ممکن است به شما بگویند که حجم کاری آنها بسیار طاقت فرسا یا پیچیده است. افسردگی می تواند بر عملکرد شناختی تأثیر بگذارد. عملکرد شناختی نیز می تواند تحت تاثیر کمبود خواب باشد.

به عنوان یک مدیر، می توانید با تقسیم پروژه های بزرگ به وظایف کوچکتر کمک کنید. مزیت دادن وظایف کوچکتر و قابل مدیریت تر، این است که کارمندان را قادر می سازد تا به تجارب مکرر موفقیت دست یابند.

 

 

4.مهلت‌ها را در صورت نیاز به اشتراک بگذارید

ضرب‌الاجل‌های زیاد می‌تواند برای هر کسی طاقت‌فرسا باشد. علاوه بر این، افرادی که از افسردگی رنج می برند اغلب انتظارات کمی در مورد توانایی خود برای مقابله با رویدادهای استرس زا در آینده دارند.

هنگام به اشتراک گذاشتن ضرب الاجل، فقط در صورت نیاز ارتباط برقرار کنید. بله، یک مدیر پروژه باید جدول زمانی کل پروژه را ببیند، اما برای یک متخصص در تیم شما، به خصوص فردی که افسردگی دارد، یک جدول زمانی کامل ممکن است عوامل استرس زا و احساسات منفی را افزایش دهد.

 

 

5.روی نتایج مثبت تمرکز کنید و کمتر انتقاد کنید

افرادی که افسرده هستند می توانند به شدت از خود انتقاد کنند. به جای برجسته کردن شکست ها، بر حمایت و جشن گرفتن لحظات موفقیت تمرکز کنید، مانند زمانی که کارمندان به ضرب الاجل می رسند. علاوه بر این، تحقیقات نشان می‌دهد افرادی که توسط فردی مورد انتقاد قرار می‌گیرند که از نظر آنها به شدت از آنها انتقاد می‌کند، کمتر قادر به فعال کردن مدارهای عصبی هستند که احساسات منفی را کنترل می‌کنند.انگیزه در کارکنان افسرده در مواجهه با تهدید و تنبیه به شدت کاهش می یابد. تحقیقات نشان می دهد که توضیح ضرورت مثبت تکالیف به عنوان یک ابزار انگیزشی بسیار موثرتر از تقسیم هزینه های زیانبار یک پروژه ناتمام است.

 

 

 

 

کلام آخر

در آخر بهتر است از کارفرمای خود بپرسید که آیا علاوه بر انجام تنظیمات کوچکی که قبلاً ذکر شد، منابع سلامت روان در دسترس شما هست یا خیر. مثلا طرح بیمه شما ممکن است خدمات سلامت روان را نیز پوشش دهد و به شما امکان دسترسی به کمک یک متخصص پزشکی را بدهد. هر چه زودتر به دنبال کمک باشید، بهتر است.

به یاد داشته باشید، مراقبت از خود همیشه مهم است. یک رژیم غذایی سالم با انواع مواد مغذی داشته باشید. زمانی را برای ورزش و فعالیت بدنی اختصاص دهید. مطالعات نشان می دهد که ورزش منظم می تواند به اندازه داروهای ضد افسردگی در مقابله با علائم افسردگی موثر باشد. از مصرف الکل، سیگار و ماریجوانا خودداری کنید زیرا اینها می توانند افسردگی شما را بدتر کنند و هدفتان این باشد که هر شب حداقل هفت ساعت بخوابید.

 

 

 

منابع

Harvard business review

WebMD

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *